З а първи път разбрахме за TWR Supercar през април, но сега автомобилът вече е готов и чака купувачи, готови да извадят близо до 300 000 евро за него.
Дизайнер е Кхизил Салеем, който е черпил вдъхновение от епохата на 70-те и 80-те – IMSA, Trans-Am, туристическите автомобили от група А – но също така и от оригиналния дизайн на Jaguar – XJR-9, XJR-15 и най-важното от XJ220.
Работейки с аеродинамик от Mercedes F1, въздухът се канализира така, че да гарантира оптимално притискане, за което спомага и спойлер на покрива. Това се налага заради монтирания под дългия преден капак V12 с компресор. Оригиналният му обем от 5,3 литра е увеличен до 5,6 литра, има нови цилиндрови глави, сух картер, нови мотовилки, колянов вал и т.н. Резултатът е мощност над 650 к.с. и над 700 Нм въртящ момент.
Все още няма данни за динамиката, но като се има предвид, че Supercat тежи само около 1500 кг, съотношението мощност/тегло трябва да е около 430 к.с./тон. Приблизително същото като при най-новия Aston Martin Vantage. Така че е логично да се очаква отлични динамични параметри. Дали обаче ще стои добре на пътя предвид всичките горни параметри, стоварващи се върху задните гуми, е въпрос, на който от Top Gear към момента отговарят отрицателно. Но пуристите трябва да останат доволни от факта, че кутията е ръчна.
А звукът от компресорния V12 британският журналист сравнява с гнездо на стършели, в което сте пъхнали главата си и някой отвън бие по него с пръчка.
Първите доставки на колата се очаква да се осъществят следващото лято. Произведени са само 88 (препратка към победата на TWR Jaguar Le Mans през 1988 г.), като всеки стартира от 225 000 британски лири плюс местни данъци. Автомобилът донор идва отгоре на всичко това. Керамичните спирачки и системата за повдигане на носа са по избор, адаптивното окачване е стандартно.